קירור מי בריכת דגים

חיסון קיץ טבעי לדגי הקרפיון.

בפרוייקט זה, אנו שומרים על טמפרטורת מים הנדרשת על ידי משרד הבריאות.של 25 מעלות צלזיוס, גם בתנאי חום קשים של עמק המעיינות בחודשי הקיץ.

בעבודה זו השתמשנו בצ'ילר, משאבה ומחליף חום.

דגי הקרפיון אהובים במיוחד על הצרכן הישראלי וצריכתם עולה במיוחד לקראת ראש השנה ופסח, אך על גידולם של דגי הקרפיון בישראל מאיים וירוס הקרפיון (khv) הגורם לתמותה של כ- 90% (!!) מהדגיגים בשלב הצעיר בחייהם. כ- 4 מיליון דגיגי קרפיון מקבלים החל מהיום את החיסון לווירוס הקרפיון בבריכות הדגים באזור עמק בית שאן. ללא תהליך החיסון לא ניתן להבטיח אספקת קרפיונים סדירה לקראת ראש השנה.

דגי קרפיון מסוגלים לפתח מערכת חיסונית נגד הווירוס רק מגיל שלושה חודשים. על מנת לאפשר את המשך גידולם משלב הדגיגים לשלב הבוגר, פותח חיסון טבעי וטיפול קיץ מיוחד לדגיגים, הניתן להם מדי שנה בחודש יולי ומציל את חייהם של למעלה מ- 70% מהדגיגים המטופלים.

על מנת להתגבר על הווירוס מועד ההטלות המיטבי צריך להיעשות בתחילת אפריל. בגיל ארבעה חודשים, במהלך חודש יולי, שהקרפיונים מסוגלים לפתח מערכת חיסונית נגד הווירוס, הם מועברים לבריכות בהן נשמרת טמפרטורה של כ- 25 מעלות צלסיוס למשך חמישה ימים. בתקופה זו חושפים את דגיגי הקרפיון לרמה גבוהה יחסית של הווירוס תוך בקרה על בריאות הדג. לאחר חמשת ימי החשיפה מועברים הדגיגים לבריכה בה חום המים נשמר מעל ל- 28 מעלות צלסיוס.